Wallenstam vinnare av Kundkristallen
Publicerad 2014-02-07Den 6 februari tilldelades Wallenstam priset Kundkristallen i kategorin största lyft inom serviceindex, ett pris där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet. Vinnare är de företag som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar.
– Detta är fantastiskt roligt och ett kvitto på att det arbete som vi har lagt ner på service, tillgänglighet och bemötande har gett resultat. Vi har de senaste åren arbetat målmedvetet med att sätta våra hyresgäster än mer i fokus, t.ex. genom införandet av en central kundservice, utökade öppettider och trygghetsåtgärder säger Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör på Wallenstam.
Vinnarna utses bland ett antal företag som under 2013 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Wallenstam vann priset i kategorin, största lyft inom serviceindex, d.v.s. det företag som gjort den största förbättringen av sin service jämfört med förra mätningen. För att ha förbättrat sin service behöver man ha utvecklat sig inom kategorierna; Ta kunden på allvar, Trygghet, Rent och Snyggt samt Hjälp när det behövs.
– Vi är mycket nöjda med resultatet, nu jobbar vi vidare med att ytterligare höja våra resultat och skapa ett ännu tryggare och mer attraktivt boende för våra hyresgäster, säger Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör på Wallenstam.
Priset delades ut av AktivBo i samband med deras årliga Benchmark event på Berns salonger i Stockholm. Nominerade företag förutom Wallenstam var t.ex. Bostads AB Mimer, Fastighets AB Balder och Svenska Bostäder.